Trasa s popisem |
Praha – Slaný – Chomutov
|
---|---|
Délka dálnice |
|
Mapy | |
Fotogalerie | |
Intenzita dopravy (metodika 2010) |
|
Kategorie |
|
První kilometry této čtyřpruhové silnice v Praze nejsou plnohodnotnou dálnicí, protože zde nesplňuje nutné parametry, a tak Prahu a její mezinárodní letiště spojuje pouze I/7, v budoucnu by mělo při výstavbě severozápadní části Pražského okruhu dojít k přestavbě na dálnici. Skutečná D7 tedy začíná až za křižovatkou Letiště a v současnosti spojuje Prahu a Slaný. Prvních 6 km do Makotřas bylo postaveno na začátku 60. let, výstavba úseku do Buštěhradu proběhla v druhé polovině 70. let, stavba úseku Buštěhrad – Slaný proběhla v 80. letech.
V roce 2008 byla zahájena postupná přestavba stávající silnice I/7 na dálnici D7 v kategorii R 25,5/100 od Slaného po Chomutov. Na silnici I/7 byly v minulosti vybudovány v polovičním profilu obchvaty Kutrovic, Třebíze, Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. Prvními zprovozněnými stavbami v úseku Slaný – Chomutov se v říjnu 2009 staly stavby MÚK Bitozeves – MÚK Vysočany a MÚK Vysočany. V listopadu 2009 byl zprovozněn obchvat Sulce, který však není označen jako dálnice. V prosinci 2013 byla uvedena do provozu koncová část celé D7, a to stavby MÚK Vysočany – MÚK Droužkovice a MÚK Droužkovice – MÚK Nové Spořice.
Kvůli složitému horskému terénu v úseku od Chomutova po Horu Svatého Šebestiána a neúměrně vysokým nákladům na vybudování dálnice zde byla přeložka silnice I/7 vybudována v minulých letech jako dvoupruhová silnice v kategorii S 11,5/70 se stoupacími a klesacími pruhy.
V souvislosti s tzv. Novým pojetím dálniční sítě byla od 31. 12. 2015 rychlostní silnice R7 přeřazena mezi dálnice, výjimkou je úsek Spořice (výjezd 78) – Chomutov (výjezd 82), kde jde pouze o čtyřpruhovou silnici I. třídy, označenou jako silnice pro motorová vozidla. V září 2016 byla zahájena stavba Postoloprty – MÚK Bitozeves, která na západním konci naváže na provozovaný úsek Bitozeves – Chomutov.
Novinky z D7 – archiv informací ze stránky Novinky
MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně – provizorní přeložka silnice I/7
Předmětem stavby je zkapacitnění a přeložka silnice I/7 mezi MÚK Ruzyně a MÚK Aviatická. Přeložka je nutná mimo jiné kvůli nové paralelní vzletové a přistávací dráze letiště, která je v kolizi se současnou trasou silnice I/7, a jejíž realizace se předpokládá před zahájením výstavby Pražského okruhu D0, stavby 518 Ruzyně – Suchdol. Úsek vede částečně v trase výhledové stavby 518, poté ve stopě budoucí větve D7 – Ruzyně, součásti MÚK Přední Kopanina, a dále již ve výhledové trase dálnice D7. Na stavbu bylo zpracováno oznámení k posuzování vlivu záměru na životní prostředí. Dle závěrů zjišťovacího řízení záměr nepodléhá dalšímu posuzování. |
MÚK Přední Kopanina (součást D0 518 Ruzyně – Suchdol)
Vybudování MÚK Přední Kopanina je součástí stavby 518 Ruzyně – Suchdol. Pomocí této výhledové MÚK bude dálnice D7 napojena na Pražský okruh D0. |
MÚK Aviatická
Předmětem stavby je zkapacitnění silnice I/7 na osmipruhovou dálnici D7 a přestavba mimoúrovňové křižovatky Letiště (stavební název MÚK Aviatická). Na stavbu bylo v roce 2016 vydáno souhlasné závazné stanovisko k ověření souladu obsahu stanoviska k posuzování vlivu záměru na životní prostředí. V červnu 2015 byla zahájena inženýrská činnost pro vydání územního rozhodnutí. Žádost o vydání územního rozhodnutí byla podána v červenci 2016. Územní rozhodnutí bylo vydáno v únoru 2017 a v březnu 2017 nabylo právní moci. Příprava stavby pokračuje zpracováním dokumentace pro stavební povolení a inženýrskou činností sovusející s vydáním stavebního povolení. Předpokládané náklady na stavbu činí 1,670 miliardy korun. |
Ruzyně – Makotřasy
|
Makotřasy – Buštěhrad
|
Buštěhrad – Stehelčeves
|
Stehelčeves – Brandýsek
|
Brandýsek – Knovíz
|
Knovíz – MÚK Slaný-jih
|
MÚK Slaný-jih
|
Slaný – hranice Středočeského kraje, zkapacitnění silnice: km 17,810 – 34,464 (16,654 km)
Součástí stavby je 13 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 8,309 km. Jedná se o dostavbu druhého jízdního pásu ke stávající silnici I/7, jež tvoří poloviční profil budoucí dálnice. Trasa silnice I/7 bude opuštěna pouze v obchvatu obce Lotouš. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko k posuzování vlivu záměru na životní prostředí. Byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Byly zahájeny práce na zpracování aktualizace dokumentace pro územní řízení, kde bude celý úsek řešen jako jedna stavba. Pro stavební řízení bude stavba rozdělena na tři úseky, aby případné dílčí problémy při projednávání (zejména v rámci majetkoprávního vypořádání a podmínek stavebního řízení) nebránily v přípravě ostatních úseků. Rozdělení na tři úseky platí též pro realizaci stavby z důvodu řešení dopravně inženýrských opatření a financování stavby. Stanovisko k posuzování vlivu záměru na životní prostředí bylo vydáno dle zákona č. 100/2001 Sb., proto bude požádáno o ověřovací stanovisko. Vydání územního rozhodnutí se předpokládá v roce 2018 a vydání stavebního povolení v roce 2020. Předpokládané náklady na stavbu činí 4,108 miliardy korun. |
Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu: km 34,464 – 37,922 (3,458 km)
Součástí stavby jsou 3 mosty a úpravy ostatních komunikací v délce 3,537 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko k posuzování vlivu záměru na životní prostředí a územní rozhodnutí. Je zpracovávána dokumentace pro stavební povolení. Vydání stavebního povolení se předpokládá v roce 2018. Probíhá majetkoprávní příprava stavby. Dokumentace k posuzování vlivu na životní prostředí (EIA) je zpracována dle zákona 100/2001 Sb. Po dokončení čistopisu dokumentace pro stavební povolení bude požádáno o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Předpokládané náklady na stavbu činí 744 milionů korun. |
Sulec, obchvat: km 37,922 – 40,442 (2,520 km)
Úsek není označen jako dálnice, jde o čtyřpruhovou silnici I. třídy. |
Chlumčany, zkapacitnění: km 40,442 – 44,882 (4,440 km)
Vypořádány jsou téměř všechny pozemky. Probíhá jedno vyvlastňovací řízení a řeší se jedno dědictví. V souhrnu v trvalém záboru chybí čtyři LV. Část stavby měla závazné stanovisko, část stavby měla stanovisko EIA dle zákona č. 244/1992 Sb. Proto bylo přistoupeno k novému procesu EIA ve znění novely zákona č. 39/2015 Sb. pro celý úsek. K vydání souhlasného závazného stanoviska EIA došlo 24. 8. 2018. S ohledem na umístění odpočívky a podmínky EIA bylo nutné upravit DSP tak, aby technicky umožňovala dostavbu odpočívky. Předpokládané náklady na stavbu činí 1,733 miliardy korun. Dne 29. 6. 2020 bylo vypsáno výběrové řízení na zhotovitele stavby. |
Louny, zkapacitnění obchvatu: km 44,882 – 51,012 (6,130 km)
Součástí stavby jsou 4 mosty. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko k posuzování vlivu záměru na životní prostředí a územní rozhodnutí. Je zpracována dokumentace pro stavební povolení, vzhledem k navýšení stavebních nákladů však bude aktualizována. Vydání stavebního povolení se předpokládá v roce 2018. Vzhledem k novele zákona č. 39/2015 Sb. bylo přistoupeno k novému procesu posuzování vlivu na životní prostředí (EIA) podle zákona č. 100/2001 Sb. Na stavbu je zpracována nová dokumentace EIA a byla podána žádost o vydání ověřovacího závazného stanoviska. Podle oponentního posudku nebude mít rozšíření stávající silnice I/7 na D7 zásadní vliv. Předpokládané náklady na stavbu činí 968 milionů korun. |
Postoloprty, zkapacitnění obchvatu: km 51,012 – 55,860 (4,848 km)
Součástí stavby je 12 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 1,500 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko k posuzování vlivu záměru na životní prostředí. V prosinci 2013 nabyl účinnosti územní plán města Postoloprty, ve kterém je rozšíření stávající silnice I/7 navrženo vpravo přes prostor provozních objektů fotbalového hřiště. Probíhá aktualizace dokumentace pro územní rozhodnutí, následně bude požádáno o vydání rozhodnutí o umístění stavby. Stanovisko k posuzování vlivu záměru na životní prostředí bylo vydáno dle zákona č. 100/2001 Sb., závazné ověřovací stanovisko bylo vydáno v srpnu 2015. |
Postoloprty – MÚK Bitozeves: km 55,860 – 59,660 (3,770 km)
Součástí stavby jsou 2 mosty a přeložky ostatních silnic v délce 6,947 km. Stavba byla zahájena 19. září 2016. Cena stavby dle smlouvy činí 362 mil. Kč bez DPH. |
MÚK Bitozeves – MÚK Vysočany: km 59,660 – 65,409 (5,779 km)
|
MÚK Vysočany: km 65,409 – 65,937 (0,528 km)
|
MÚK Vysočany – MÚK Droužkovice: km 65,937 – 75,381 (9,444 km)
|
MÚK Droužkovice – MÚK Nové Spořice: km 75,381 – 81,772 (6,391 km)
Úsek Spořice (výjezd 78) – Chomutov (výjezd 82) není označen jako dálnice, jde o čtyřpruhovou silnici I. třídy v délce 3,4 km, od 1.1. 2016 označenou jako silnice pro motorová vozidla. |