Nejnovější zprovozněné úseky dálnic (za posledních 24 měsíců).
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájeno | Zprovozněno |
---|---|---|---|---|
0310/I Úsilné – Hodějovice | 7,2 km | 04/2019 | 12/2024 | |
0310/II Hodějovice – Třebonín | 12,6 km | 03/2019 | 12/2024 | |
0311 Třebonín – Kaplice nádraží | 8,6 km | 02/2022 | 12/2024 | |
4901 Hulín – Fryšták (část k MÚK Holešov) | 9,8 km | 08/2008 (12/2021) | 12/2024 | |
MÚK Bělotín – Rybí, I. etapa (Palačov – Šenov u N. J.) | 8,2 km | 06/2021 | 12/2024 | |
5507 Babice – Staré Město | 8,5 km | 09/2020 | 12/2024 | |
5508 Staré Město – Moravský Písek | 8,8 km | 09/2021 | 12/2024 | |
Háje – Milín | 5,7 km | 06/2021* | 12/2024 | |
Milín – Lety | 11,6 km | 06/2021* | 12/2024 | |
Lety – Čimelice | 2,6 km | 06/2021* | 12/2024 | |
Čimelice – Mirotice | 8,5 km | 06/2021* | 12/2024 | |
Mirotice, rozšíření | 3,5 km | 06/2021* | 12/2024 | |
MÚK Vyškov | – | 04/2024 | 11/2024 | |
Krupá, přeložka | 6,5 km | 03/2022 | 08/2024 | |
Chlumčany, zkapacitnění (dokončení) | 1,7 km | 02/2022 | 06/2024 | |
MÚK Kněževes, přídatné pruhy | – | 03/2023 | 03/2024 | |
MÚK Bělotín – Rybí, I. etapa (Bělotín–Dub) | 5,0 km | 06/2021 | 12/2023 | |
Chlumčany, zkapacitnění | 2,7 km | 02/2022 | 12/2023 | |
Louny, zkapacitnění obchvatu | 6,1 km | 08/2020 | 09/2023 | |
Frýdek-Místek, obchvat – II. etapa | 4,3 km | 09/2019 | 07/2023 |
*Výstavba dálnice D4 v úseku Háje – Mirotice byla budována prostřednictvím PPP (Public Private Partnership). Jde o 5 úseků 32 km dlouhé stavby, která byla stavěna formou PPP. Celou dálnici tak financovala, postavila a bude následujících 25 let provozovat soukromá společnost Via Salis společně s již hotovými úseky D4 Skalka – křižovatka II/118, D4 Mirotice – Třebkov, křižovatka I/20 Nová Hospoda a I/20 Nová Hospoda – Písek (MÚK Krašovice).
V případě D49 došlo k vydání SP ze strany MD došlo 22. 12. 2020. Vydané SP však nemohlo nabýt právní moci, jelikož proti němu bylo podáno šest rozkladů (celkem 330 stran). Dne 5. 11. 2021 MD zamítl všechny podané rozklady a potvrdil právní moc SP. K předání staveniště zhotoviteli došlo 10. 12. 2021.
Úseky dálnic, které jsou v současné době ve výstavbě. Termín zprovoznění (pozor, nezaměňovat s termínem dokončení) je pouze předpokládaný.
Zprovoznění v letošním roce
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájeno | Zprovoznění |
---|---|---|---|---|
0136 Říkovice – Přerov | 10,1 km | 12/2022 | 12/2025 | |
Brno-centrum – Brno-jih (modernizace 3+3) | 1,4 km | 08/2023 | 04/2025 | |
Hořesedly, přeložka | 9,2 km | 02/2023 | 07/2025 | |
Hořovičky, obchvat | 5,2 km | 03/2023 | 07/2025 | |
Petrohrad – Lubenec (úsek Lubenec – obchvat, II. etapa) | 2,0 km | 07/2024 | 12/2025 | |
MÚK Kosmonosy | – | 09/2023 | 07/2025 | |
Hořice – Sadová | 10,4 km | 11/2023 | 12/2025 | |
Sadová – Plotiště (část vč. MÚK Sadová) | 1,3 km | 09/2024 | 12/2025 | |
Vysoké Mýto – Džbánov | 6,0 km | 11/2023 | 12/2025 | |
Janov – Opatovec | 11,7 km | 05/2023 | 12/2025 | |
Křelov – Slavonín, 2. etapa, stavba 3508.2 | 3,2 km | 02/2024 | 11/2025 | |
Dub – Palačov (součást I/35 Lešná – Palačov) | 3,7 km | 06/2023 | 2025-2026 | |
4901 Hulín – Fryšták (část od MÚK Holešov) | 7,5 km | 08/2008 (12/2021) | 06/2025 | |
5501 Olomouc – Kokory | 7,6 km | 04/2023 | 12/2025 | |
Napajedla – Babice, most SO 201 | 0,5 km | 04/2023 | 09/2025 | |
5509 Moravský Písek – Bzenec | 4,1 km | 09/2022 | 06/2025 | |
Celkem | 83,9 km |
Zprovoznění v roce 2026
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájeno | Zprovoznění |
---|---|---|---|---|
Most Šmejkalka (modernizace) | 1,0 km | 07/2023 | ?/2026 | |
0312/I Kaplice nádraží – Nažidla (k MÚK Kaplice) | 6,0 km | 06/2024 | 12/2026 | |
0312/II Nažidla – Dolní Dvořiště, st. hranice | 1,5 km | 01/2024 | ?/2026 | |
MÚK Slaný-západ – Kutrovice | 3,4 km | 10/2024 | 11/2026 | |
Královec – státní hranice ČR/Polsko | 3,2 km | 10/2024 | 04/2026 | |
Sadová – Plotiště | 6,2 km | 09/2024 | 12/2026 | |
Džbánov – Litomyšl | 7,6 km | 04/2024 | 2026/27 | |
Ostrov – Vysoké Mýto | 6,4 km | 05/2024 | 08/2026 | |
Ostrov – Vysoké Mýto, tunel Homole | 0,6 km | 05/2024 | 12/2026 | |
Celkem | 34,9 km |
Zprovoznění v roce 2027
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájeno | Zprovoznění |
---|---|---|---|---|
511 Běchovice – D1 | 12,6 km | 12/2024 | 12/2027 | |
0312/I Kaplice nádraží – Nažidla (od MÚK Kaplice) | 6,0 km | 06/2024 | 06/2027 | |
Petrohrad – Lubenec | 10,1 km | 07/2024 | 10/2027 | |
MÚK Knovíz – MÚK Slaný- západ | 6,5 km | 12/2024 | 06/2027 | |
Kutrovice – Panenský Týnec | 6,8 km | 12/2024 | 06/2027 | |
Celkem | 42,0 km |
Zprovoznění v roce 2028
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájeno | Zprovoznění |
---|---|---|---|---|
Trutnov – Královec | 18,0 km | 10/2024 | 04/2028 | |
Celkem | 18,0 km |
Úseky dálnic, u kterých se předpokládá zahájení výstavby v letošním roce. Jelikož výstavbu významných dopravních komunikací ovlivňuje velké množství faktorů, jsou níže uvedené informace pouze orientační.
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájení | Zprovoznění |
---|---|---|---|---|
01191.A MÚK Brno jih (modernizace 3+3) | 1,5 km | 2025** | 2027 | |
Bošov – Knínice | 7,9 km | 2025** | 2027 | |
Litomyšl – Janov | 10,4 km | 2025** | 2027 | |
01313 Připojení BPZ Černovická terasa na D1 | 0,6 km | 2025 | 2027 | |
Knínice – Žalmanov | 7,0 km | 2025** | 2027 | |
MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa | – | 2025 | 2027 | |
Jaroměř – Trutnov | 19,6 km | 2025** | 2028 | |
Úlibice – Hořice | 16,3 km | 2025** | 2027 |
** Úseky v probíhajícím výběrovém řízení na zhotovitele stavby.
Úseky dálnic, u kterých se předpokládá zahájení výstavby v následujících letech. Jelikož výstavbu významných dopravních komunikací ovlivňuje velké množství faktorů, jsou níže uvedené informace pouze orientační.
Dálnice | Úsek | Délka | Zahájení | Zprovoznění |
---|---|---|---|---|
510 Satalice – Běchovice, zkapacitnění | 2,8 km | 2026 | 2028 | |
Žalmanov – Olšová Vrata | 7,3 km | 2026 | 2028 | |
Olšová Vrata – Karlovy Vary | 8,1 km | 2026 | 2028 | |
MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 2. etapa | 1,5 km | 2027 | 2029 | |
MÚK Středokluky, přídatné pruhy | – | 2026 | 2027 | |
Postoloprty, zkapacitnění obchvatu | 4,8 km | 2026 | 2028 | |
MÚK Beranka | – | 2026 | 2027 | |
Úlibice – obchvat | 1,6 km | 2026 | 2028 | |
Opatovec – Staré Město | 16,6 km | 2026 | 2029 | |
Staré Město – Mohelnice (vč. modernizace 1,3 km stávající D35) |
18,2 km | 2026 | 2029 | |
MÚK Držovice | – | 2028 | 2030 | |
MÚK Nošovice | – | 2027 | 2028 | |
MÚK Bělotín – Rybí, II. etapa | 3,8 km | 2026 | 2028 | |
Brno, Jižní tangenta včetně zkapacitnění D2 | 5,2 km | 2027 | 2031 | |
5204 Pohořelice – VN Nové Mlýny | 6,8 km | 2026 | 2029 | |
5205 Přechod VN Nové Mlýny | 5,6 km | 2028 | 2031 | |
5206 Nové Mlýny – st. hranice ČR/Rakousko | 10,7 km | 2026 | 2029 | |
5502 Kokory – Přerov | 6,0 km | 2026 | 2028 | |
5506 Napajedla – Babice | 7,5 km | 2026 | 2029 |
Informace na stránce jsou aktuální k 1/2025.