D8, tunel Libouchec
Ostrava – Frýdek-Místek
D56
Trasa s popisem

Ostrava – Frýdek-Místek

  • Ostrava – výjezd 39 Ostrava-Hrabová
    • plynulá návaznost
      • čtyřpruhová silnice I/56: Ostrava, Místecká D1–I/56
  • Frýdek-Místek – (dálniční křižovatka Frýdek-Místek-západ D48–D56)
    • návaznost
      • (D48: Bělotín)
      • D48: Český Těšín
Délka dálnice
  • 13 km (12 km v provozu, 2 km ve výstavbě)
Mapy
Fotogalerie
Intenzita dopravy
  • střed 23 tis. aut./24 h u Ostravy (2010)
Kategorie
  • Prodloužená Místecká I – III: MR 24,5/80
  • Ostrava – Frýdek-Místek: R 26,5/120
  • Frýdek-Místek, připojení na R48: R 25,5/80

Základní informace

D56 spojuje Ostravu s Frýdkem-Místkem a na obou koncích se mění ve čtyřpruhovou a následně dvoupruhovou silnici I/56. Severním směrem vede přes Ostravu a Hlučín do Opavy jako alternativa k silnici I/11. Na jižním konci pokračuje za dočasným kruhovým objezdem a křižovatkou se silnicí I/48 ve Frýdku-Místku jako čtyřpruhová směrově nedělená komunikace až za Frýdlant nad Ostravicí a dále už jako dvoupruhová silnice přes Beskydy na křižovatku se silnicí I/35. V roce 2001 a 2002 byl kompletně zrekonstruován povrch vozovky v úseku Ostrava – Frýdek-Místek.

V rámci výstavby dálnice D1, se zrealizovaly rovněž i dvě stavby (stavba I a II) tzv. Prodloužené Místecké v délce 2,5 km součástí kterých je například mimoúrovňová křižovatka s ulicí Mariánskohorskou (I/58), most přes železniční koridor a novostavba čtyřpruhové komunikace kategorie MR 24,5/80 (místní rychlostní), I. stavba byla zprovozněna 3. 12. 2010, II. stavba byla zprovozněna v polovičním profilu 30. 6. 2011, její dokončení na celý profil je plánováno na závěr roku 2012. III. stavba o délce cca 500 m je však zatím v nedohlednu z důvodu nedodržení hlukových limitů – součastí III. stavby je i větev Frýdek-Místek – centrum.

Pro napojení D56 na připravovaný jižní obchvat Frýdku-Místku je plánováno prodloužení jižním směrem od současného konce k mimoúrovňové křižovatce D48–D56.

Novinky z D56 – archiv informací ze stránky Novinky

Jednotlivé stavby

Prodloužená Místecká I

  • délka: 1,310 km
  • kategorie: MR 24,5/80
  • MÚK: Mariánskohorská (I/58–R56)
  • zahájení výstavby: 14. 3. 2008
  • zprovoznění: 3. 12. 2010

Stavba začíná za MÚK Místecká s dálnicí D1 a její součástí byla kromě několika přeložek komunikací a estakády přes průmyslový areál a železniční trať také MÚK s Mariánskohorskou ulicí (silnicí I/58).

Úsek není součástí dálnice D56.

Prodloužená Místecká II

  • délka: 1,212 km
  • kategorie: MR 24,5/80
  • zahájení výstavby: 14. 3. 2008
  • zprovoznění 1/2 profil: 30. 6. 2011
  • předpokládaná realizace: březen 2008 – 2013

Bylo vydáno územní rozhodnutí. Z celkového počtu 90 stavebních objektů zbývá vydat 22 stavebních povolení. Dne 14. 3. 2008 bylo staveniště předáno zhotoviteli. Ve 4. čtvrtletí 2007 byla vypracována změna dokumentace pro územní rozhodnutí a 19. 12. 2007 byla podána žádost o změnu územního rozhodnutí části stavby, které bylo vydáno. V závěru roku 2010 se podařilo získat chybějící dílčí stavební povolení na hlavní trasu.
30.6.2011 byla stavba zprovozněna v 1/2 profilu, s dostavbou zbývající části se počítá v letech 2012-2013, záleží na přidělených finančních prostředcích.

Úsek není součástí dálnice D56.

Prodloužená Místecká III

  • délka: 0,497 km
  • kategorie: MR 24,5/80
  • MÚK: Českobratrská

Bylo vydáno územní rozhodnutí a zpracována dokumentace pro stavební povolení. V současné době byla žádost o vydání územního rozhodnutí doplněna a probíhá řízení ve věci přerušeného územního řízení s cílem vydání územního rozhodnutí, proti kterému bylo podáno odvolání účastníkem řízení. Dne 23. února 2010 Krajský úřad rozhodnutí opět zrušil a věc vrátil k novému projednání.

Úsek není součástí dálnice D56.

Ostrava, Místecká V

  • délka: 3,6 km
  • kategorie: R 26,5/120
  • výjezdy: Ostrava-Hrabová (km 39), Ostrava-Hrabová, průmyslová zóna (km 40), Nová Bělá (km 42)
  • zprovoznění: 1988

0,6 km dlouhá část této stavby viz schématická mapa není na žádost města zpoplatněna, proto aby silnici mohli využívat řidiči jedoucí z Ostravy do průmyslové zóny Hrabová.

Ostrava, Hrabová – Paskov

  • délka: 2,698 km
  • kategorie: R 26,5/120
  • výjezdy: Důl Paskov (km 43)
  • zprovoznění: 1990

Paskov, propojení

  • délka: 0,890 km
  • kategorie: R 26,5/120
  • výjezdy: Paskov (km 45)
  • zprovoznění: 1988

Paskov – Frýdek-Místek

  • délka: 6,581 km
  • kategorie: R 26,5/120
  • výjezdy: Staříč (km 49), Místek (km 52)
  • zprovoznění: 1985

Frýdek-Místek, připojení na D48

  • délka: 2,184 km
  • kategorie: R 25,5/80
  • výjezdy: Sviadnov
  • zahájení výstavby: 22. 5. 2018
  • zprovoznění: 30. 6. 2022

Stavba řeší propojení stávající dálnice D56 s budoucí dálnicí D48. Součástí stavby je 7 mostů a úpravy ostatních komunikací v délce 2,829 km. Stavba byla zprovozněna v režimu 1+1 dne 30. 6. 2022. K plnému zprovoznění dojde na konci srpna.


© 2002 – 2024 ceskedalnice.cz

info@ceskedalnice.cz | Poslední změna stránky 1. 7. 2022 | RSS Novinky

Obsah stránek ceskedalnice.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.

Používáme WordPress