D2 u Židlochovic
Přehled úseků, které jsou ve výstavbě nebo se k zahájení výstavby v brzké době připravují

Zprovozněno

Nejnovější zprovozněné úseky dálnic (za posledních 24 měsíců).

Dálnice Úsek Délka Zahájeno Zprovozněno
 D1 0137 Přerov – Lipník nad Bečvou 14,3 km 08/2015 12/2019
 D3 0309/II Ševětín – Borek 10,7 km 12/2016 12/2019
 D46 MÚK Olšany 1,1 km 05/2018 09/2019
 D3 0309/I Bošilec – Ševětín 8,1 km 02/2016 06/2019
 D1 úsek 04 Ostředek – Šternov (modernizace) 7,2 km 03/2017 09/2018
 D1 úsek 20 V. Meziříčí-východ – Lhotka (modernizace) 6,7 km 03/2017 09/2018
 D1 úsek 10 Hořice – Koberovice (modernizace) 6,5 km 03/2017 09/2018
 D7 Postoloprty – Bitozeves 3,8 km 09/2016 08/2018
 D1 úsek 15 Jihlava – Velký Beranov (modernizace) 6,0 km 08/2016 08/2018

Ve výstavbě

Úseky dálnic, které jsou v současné době ve výstavbě. Termín zprovoznění (pozor, nezaměňovat s termínem dokončení) je pouze předpokládaný.

Zprovoznění v roce 2020

Dálnice Úsek Délka Zahájeno Zprovoznění
 D1 úsek 02 Mirošovice – Hvězdonice (modernizace) 7,7 km 10/2018 11/2020**
 D1 úsek 07 Soutice – Loket (modernizace) 10,0 km 03/2019 09/2020
 D1 úsek 12 Humpolec – Větrný Jeníkov (modernizace) 13,6 km 05/2019* (02/2018) 11/2020
 D1 úsek 19 V. Meziříčí-západ – V. Meziříčí-východ (modernizace) 5,9 km 04/2019 11/2020
 D6 Nové Strašecí – Řevničov 5,6 km 12/2017 12/2020
 D6 Řevničov, obchvat 4,2 km 12/2017 12/2020
 D48 Rybí – MÚK Rychaltice 11,5 km 05/2017 12/2020

*Na modernizovaném úseku 12 stát vypověděl smlouvu, stavba byla přerušena. V květnu 2019 začaly pokračovat práce na dokončení SDP a části levého jízdního pásu dálnice. V roce 2020 bude pokračovat zbylá část modernizace.
**Na modernizovaném úseku 2 bude most přes Sázavu dokončen 11/2021.

Zprovoznění v roce 2021

Dálnice Úsek Délka Zahájeno Zprovoznění
 D1 úsek 11 Koberovice – Humpolec (modernizace) 8,8 km 09/2019 09/2021
 D1 úsek 16 Velký Beranov – Měřín (modernizace) 14,7 km 04/2019 11/2021
 D1 úsek 23 Devět křížů – Ostrovačice (modernizace) 10,3 km 03/2020 08/2021
 D6 Lubenec, obchvat 4,9 km 03/2018 03/2021
 D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu 3,5 km 09/2019 10/2021
 D11 1107 Smiřice – Jaroměř 7,2 km 04/2018 12/2021
 D55 5505 Otrokovice, JV obchvat 3,1 km 09/2018 09/2021

Zprovoznění v roce 2022

Dálnice Úsek Délka Zahájeno Zprovoznění
 D3 0310/I Úsilné – Hodějovice 7,2 km 04/2019 10/2022
 D3 0310/II Hodějovice – Třebonín 12,6 km 03/2019 10/2022
 D11 1106 Hradec Králové – Smiřice 15,2 km 10/2018 05/2022
 D35 Opatovice nad Labem – Časy 12,6 km 03/2019 01/2022
 D35 Časy – Ostrov 14,7 km 12/2018 08/2022
 D48 Frýdek-Místek, obchvat – I. etapa 4,3 km 05/2018 01/2022
 D48 Frýdek-Místek, obchvat – II. etapa 4,3 km 09/2019 07/2022
 D56 Frýdek-Místek, připojení na D48 2,2 km 04/2018 02/2022

Pozastavené stavby

Úseky dálnic, u kterých byla zahájena výstavba, ale z různých důvodů nepokračuje.

V případě D49 chybí stavební povolení. Po zamítnutí kasačních stížností, které podal spolek Egeria, bylo stavební řízení obnoveno. Předpoklad vydání SP je v polovině letošního roku.

Dálnice Úsek Délka Zahájeno (znovuzahájení) Zprovoznění
 D49 4901 Hulín – Fryšták 17,3 km 08/2008 (??/2020) ??/2022

V plánu – zahájení v letošním roce

Úseky dálnic, u kterých se předpokládá zahájení výstavby v letošním roce. Jelikož výstavbu významných dopravních komunikací ovlivňuje velké množství faktorů, jsou níže uvedené informace pouze orientační.

Dálnice Úsek Délka Zahájení Zprovoznění
 D6 Krupá, přeložka 6,5 km 2020 2023
 D7 Louny, zkapacitnění obchvatu 6,1 km 2020 2022
 D7 Chlumčany, zkapacitnění 4,4 km 2020 2022
 D46 MÚK Drysice - 2020 2021
 D46 MÚK Prostějov-střed - 2020 2022
 D48 MÚK Bělotín – Rybí, I. etapa 14,2 km 2020 2022
 D55 5507 Babice – Staré Město 8,5 km 2020 2022

V plánu – zahájení v následujících letech

Úseky dálnic, u kterých se předpokládá zahájení výstavby v následujících letech. Jelikož výstavbu významných dopravních komunikací ovlivňuje velké množství faktorů, jsou níže uvedené informace pouze orientační.

Dálnice Úsek Délka Zahájení Zprovoznění
 D0 511 Běchovice – D1 12,6 km 2021 2024
 D1 0136 Říkovice – Přerov 10,1 km 2021 2024
 D3 0311 Třebonín – Kaplice nádraží 8,6 km 2021 2024
 D3 0312/I Kaplice nádraží – Nažidla 12,0 km 2022 2025
 D3 0312/II Nažidla – Dolní Dvořiště 3,5 km 2022 2025
 D4 křižovatka II/118 – Milín 5,7 km 2020/21 PPP*
 D4 Milín – Lety 11,6 km 2020/21 PPP*
 D4 Lety – Čimelice 2,6 km 2020/21 PPP*
 D4 Čimelice – Mirotice 8,5 km 2020/21 PPP*
 D4 Mirotice, rozšíření 3,5 km 2020/21 PPP*
 D6 Hořesedly, přeložka 9,2 km 2021 2024
 D6 Hořovičky, obchvat 5,2 km 2021 2024
 D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně 1,5 km 2021 2024
 D7 MÚK Kněževes, přídatné pruhy - 2022 2024
 D7 MÚK Středokluky, přídatné pruhy - 2022 2024
 D46 MÚK Vyškov - 2021 2021
 D46 MÚK Držovice - 2022 2024
 D48 Dub – Palačov (součást I/35 Lešná – Palačov) 3,7 km 2022 2024
 D48 MÚK Nošovice - 2021 2022
 D48 MÚK Bělotín – Rybí, II. etapa 3,8 km 2024 2027
 D52 5206.1 obchvat Mikulova 3,9 km 2021 2024
 D55 5508 Staré Město – Moravský Písek 8,8 km 2021 2024
 D55 5509 Moravský Písek – Bzenec 4,1 km 2021 2024
 D55 5501 Olomouc – Kokory 7,6 km 2021 2024
 D55 5502 Kokory – Přerov 6,0 km 2023 2027

*Výstavba dálnice D4 v úseku křižovatka II/118 – Mirotice bude provedena prostřednictvím PPP (Public Private Partnership). V roce 2019 proběhne soutěžní dialog, ve kterém se utkají společnosti z Francie, rakousko-německé konsorcium, německo-španělsko-britské sdružení firem a rakousko-australsko-španělsko-francouzského sdružení. Vítěz by měl začít v roce 2020 s výstavbou celého 32 kilometrů dlouhého úseku, který dostaví a následně bude 25 let provozovat (společně s již hotovými úseky D4 Skalka – křižovatka II/118, D4 Mirotice – Třebkov, křižovatka I/20 Nová Hospoda a I/20 Nová Hospoda – Písek (MÚK Krašovice).

Informace na stránce jsou aktuální k 03/2020.


© 2002 – 2019 ceskedalnice.cz

info@ceskedalnice.cz | Poslední změna stránky 6. 4. 2020 | RSS Novinky

Obsah stránek ceskedalnice.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.

Používáme WordPress