D11, uzel Sedlice
Přehled úseků, které jsou ve výstavbě nebo se k zahájení výstavby v brzké době připravují

Zprovozněno

Nejnovější zprovozněné úseky dálnic (za posledních 24 měsíců).

Dálnice Úsek Délka Zahájeno Zprovozněno
 D35 Časy – Ostrov 14,7 km 12/2018 12/2022
 D46 MÚK Prostějov-střed - 08/2020 10/2022
 D46 MÚK Drysice - 05/2021 10/2022
 D48 Frýdek-Místek, obchvat – I. etapa 4,3 km 05/2018 09/2022
 D56 Frýdek-Místek, připojení na D48 2,2 km 04/2018 06/2022
 D11 1107 Smiřice – Jaroměř 7,2 km 04/2018 12/2021
 D11 1106 Hradec Králové – Smiřice 15,2 km 10/2018 12/2021
 D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu 3,5 km 09/2019 12/2021
 D35 Opatovice nad Labem – Časy 12,6 km 03/2019 12/2021
 D55 5505 Otrokovice, JV obchvat 3,1 km 09/2018 11/2021
 D1 úsek 16 Velký Beranov – Měřín (modernizace) 14,7 km 04/2019 10/2021
 D1 úsek 23 Devět křížů – Ostrovačice (modernizace) 10,3 km 03/2020 10/2021
 D1 úsek 11 Koberovice – Humpolec (modernizace) 8,8 km 09/2019 09/2021
 D6 Lubenec, obchvat 4,9 km 03/2018 08/2021
 D1 úsek 02 Mirošovice – Hvězdonice (modernizace) 7,7 km 10/2018 08/2021
 D1 úsek 12 Humpolec – Větrný Jeníkov (modernizace), dokončení mezi km 90 – 98 7,6 km 05/2019* (02/2018) 04/2021

*Na modernizovaném úseku 12 stát vypověděl smlouvu, stavba byla přerušena. Od května 2019 pokračovaly práce na dokončení SDP a části levého jízdního pásu dálnice. V roce 2020 probíhala zbylá část modernizace. Kompletní dokončení úseku a to mezi km 90 – 98 proběhlo až na jaře 2021.

Ve výstavbě

Úseky dálnic, které jsou v současné době ve výstavbě. Termín zprovoznění (pozor, nezaměňovat s termínem dokončení) je pouze předpokládaný.

Zprovoznění v letošním roce

Dálnice Úsek Délka Zahájeno Zprovoznění
 D3 0310/II Hodějovice – Třebonín 12,6 km 03/2019 2023/24?
 D7 Louny, zkapacitnění obchvatu 6,1 km 08/2020 06/2023
 D48 Frýdek-Místek, obchvat – II. etapa 4,3 km 09/2019 06/2023
 D48 MÚK Bělotín – Rybí, I. etapa (Bělotín–Dub) 5,0 km 06/2021 ?/2023
 D55 5507 Babice – Staré Město 8,5 km 09/2020 2023/24?
Celkem 36,5 km

Zprovoznění v roce 2024

Dálnice Úsek Délka Zahájeno Zprovoznění
 D3 0310/I Úsilné – Hodějovice 7,2 km 04/2019 ?/2024
 D3 0311 Třebonín – Kaplice nádraží 8,6 km 02/2022 07/2024
 D4 Háje – Milín 5,7 km 06/2021* 12/2024
 D4 Milín – Lety 11,6 km 06/2021* 12/2024
 D4 Lety – Čimelice 2,6 km 06/2021* 12/2024
 D4 Čimelice – Mirotice 8,5 km 06/2021* 12/2024
 D4 Mirotice, rozšíření 3,5 km 06/2021* 12/2024
 D6 Krupá, přeložka 6,5 km 03/2022 09/2024
 D7 Chlumčany, zkapacitnění 4,4 km 02/2022 08/2024
 D48 MÚK Bělotín – Rybí, I. etapa (Palačov – Šenov u N. J.) 8,2 km 06/2021 ?/2024
 D49 4901 Hulín – Fryšták 17,3 km 08/2008 (12/2021) ?/2024
 D55 5508 Staré Město – Moravský Písek 8,8 km 09/2021 ?/2024
 D55 5509 Moravský Písek – Bzenec 4,1 km 09/2022 12/2024
Celkem 97 km

*Výstavba dálnice D4 v úseku Háje – Mirotice je budována prostřednictvím PPP (Public Private Partnership). V letech 2019/20 proběhl soutěžní dialog, ve kterém se utkaly společnosti z Francie, rakousko-německé konsorcium, německo-španělsko-britské sdružení firem a rakousko-australsko-španělsko-francouzského sdružení. Vítězem se stala firma DIVia D4, kterou vlastní francouzské firmy Vinci a Meridiam Investments. A 7. června 2021 pak začala s výstavbou celého 32 kilometrů dlouhého úseku, který dostaví a následně bude 25 let provozovat (společně s již hotovými úseky D4 Skalka – křižovatka II/118, D4 Mirotice – Třebkov, křižovatka I/20 Nová Hospoda a I/20 Nová Hospoda – Písek (MÚK Krašovice).

V případě D49 došlo k vydání SP ze strany MD došlo 22. 12. 2020. Vydané SP však nemohlo nabýt právní moci, jelikož proti němu bylo podáno šest rozkladů (celkem 330 stran). Dne 5. 11. 2021 MD zamítl všechny podané rozklady a potvrdil právní moc SP. K předání staveniště zhotoviteli došlo 10. 12. 2021.

Zprovoznění v roce 2025

Dálnice Úsek Délka Zahájeno Zprovoznění
 D1 0136 Říkovice – Přerov 10,1 km 12/2022 2025/26
Celkem 10,1 km

V plánu – zahájení letošním v roce

Úseky dálnic, u kterých se předpokládá zahájení výstavby v letošním roce. Jelikož výstavbu významných dopravních komunikací ovlivňuje velké množství faktorů, jsou níže uvedené informace pouze orientační.

Dálnice Úsek Délka Zahájení Zprovoznění
 D0 511 Běchovice – D1 12,6 km 2023 2026
 D1 Most Šmejkalka (modernizace) - 2023** 2025
 D1 Brno-centrum – Brno-jih (modernizace 3+3) 1,4 km 2023** 2025
 D3 0312/I Kaplice nádraží – Nažidla 12,0 km 2023 2025
 D3 0312/II Nažidla – Dolní Dvořiště, st. hranice 3,5 km 2023 2025
 D6 Petrohrad – Lubenec 12,1 km 2023 2026
 D6 Hořovičky, obchvat 5,2 km 2023** 2025
 D6 Hořesedly, přeložka 9,2 km 2023** 2025
 D7 MÚK Kněževes, přídatné pruhy - 2023** 2024
 D10 MÚK Kosmonosy - 2023 2025
 D11 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko 21,2 km 2023** 2026
 D35 Hořice – Sadová 10,4 km 2023** 2026
 D35 Ostrov – Vysoké Mýto, tunel Homole 0,6 km 2023** 2026
 D35 Vysoké Mýto – Džbánov 6,0 km 2023 2026
 D35 Janov – Opatovec 16,6 km 2023** 2026
 D46 MÚK Vyškov - 2023 2024
 D48 Dub – Palačov (součást I/35 Lešná – Palačov) 3,7 km 2023** 2025
 D55 Napajedla – Babice, most SO 201 0,5 km 2023** 2024
 D55 5501 Olomouc – Kokory 7,6 km 2023** 2025

** Úseky v probíhajícím výběrovém řízení na zhotovitele stavby.

V plánu – zahájení v následujících letech

Úseky dálnic, u kterých se předpokládá zahájení výstavby v následujících letech. Jelikož výstavbu významných dopravních komunikací ovlivňuje velké množství faktorů, jsou níže uvedené informace pouze orientační.

Dálnice Úsek Délka Zahájení Zprovoznění
 D0 510 Satalice – Běchovice, zkapacitnění 12,6 km 2024 2027
 D1 01313 Připojení BPZ Černovická terasa na D1 0,6 km 2024 2027
 D1 01191.A MÚK Brno jih 1,5 km 2024 2027
 D6 Žalmanov – Knínice 7,0 km 2024 2027
 D6 Knínice – Bošov 7,9 km 2024 2027
 D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa - 2024 2026
 D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 2. etapa 1,5 km 2026 2028
 D7 MÚK Středokluky, přídatné pruhy - 2024 2025
 D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný- západ 6,5 km 2024 2026
 D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice 3,4 km 2024 2026
 D7 Kutrovice – Panenský Týnec 6,8 km 2024 2026
 D11 MÚK Beranka - 2024 2026
 D11 Jaroměř – Trutnov 19,6 km 2025 2028
 D35 Úlibice – obchvat 1,6 km 2025 2028
 D35 Úlibice – Hořice 16,3 km 2024 2027
 D35 Sadová – Plotiště 7,5 km 2024 2026
 D35 Ostrov – Vysoké Mýto 6,4 km 2024 2027
 D35 Džbánov – Litomyšl 7,6 km 2024 2027
 D35 Litomyšl – Janov 10,4 km 2024 2027
 D35 Opatovec – Staré Město 16,6 km 2025 2029
 D35 Staré Město – Mohelnice (vč. modernizace 1,3 km) 18,2 km 2025 2029
 D35 Křelov – Slavonín, 2. etapa, stavba 3508.2 3,2 km 2024 2026
 D46 MÚK Držovice - 2025 2027
 D48 MÚK Nošovice - 2025 2026
 D48 MÚK Bělotín – Rybí, II. etapa 3,8 km 2024 2027
 D52 5204.1 Pohořelice – Nová Ves 3,1 km 2026 2028
 D52 5204.2 Nová Ves – VN Nové Mlýny 3,7 km 2026 2028
 D52 5205 Přechod VN Nové Mlýny 5,6 km 2026 2029
 D52 5206.4 Nové Mlýny – Bavory 5,0 km 2025 2028
 D52 5206.3 Bavory – silnice II/414 1,1 km 2025 2028
 D52 5206.2 MÚK Mikulov jih – st. hranice ČR/Rakousko 0,8 km 2025 2028
 D52 5206.1 obchvat Mikulova 3,9 km 2026 2028
 D55 5502 Kokory – Přerov 6,0 km 2025 2028
 D55 5506 Napajedla – Babice 7,5 km 2024 2026

Informace na stránce jsou aktuální k 1/2023.


© 2002 – 2019 ceskedalnice.cz

info@ceskedalnice.cz | Poslední změna stránky 4. 1. 2023 | RSS Novinky

Obsah stránek ceskedalnice.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.

Používáme WordPress