D8 u Úžic

Vyškov – Olomouc

R46
Trasa s popisem

Vyškov – Olomouc

  • Vyškov – dálniční křižovatka Vyškov-východ D1–R46
    • návaznost
      • D1: Brno – Praha
      • D1: Hulín – (Přerov) – Lipník n. B. – Bělotín – Ostrava – Polsko
  • Olomouc – dálniční křižovatka Slavonín R35–R46
    • návaznost
      • R35: Mohelnice – (Moravská Třebová – Hradec Králové) – Turnov – Liberec
      • R35: Lipník n. B.
Délka rychlostní silnice
  • 36 km v provozu
Mapy
Fotogalerie
Intenzita dopravy
  • max. 31,8 tis. aut./24 h (Nedvězí – Olomouc, 2007)
Kategorie
  • Vyškov – Drysice: R 22,5/100
  • Drysice – Želeč: S 22,0/100
  • Želeč, obalovna: S 22,5/100
  • Želeč – hr. okr. Prostějov/Olomouc: S 21,5/100
  • hr. okr. Prostějov/Olomouc – Olomouc: S 20,5/100

Vývoj rychlostní silnice

Rychlostní silnice R46 začíná na mimoúrovňové křižovatce Vyškov s dálnicí D1. Po její dostavbě bude obsluhovat pouze regionální dopravu na střední Moravě (zejm. Brno – Olomouc), bude se tedy jednat o spojnici Olomouce s D1. Dnes ale stále R46 pojímá i tranzit na trase Praha – Ostrava.

Novinky z R46 – archiv informací ze stránky Novinky

Jednotlivé stavby

Vyškov, obchvat: km 0,000 – 0,805 (0,805 km)

  • kategorie: R 22,5/100
  • výjezdy: Vyškov
  • zprovoznění: 30. 7. 1992

V době uvedení do provozu navazovala stavba (o délce 1,6 km) plynule na dálnici D1 (tehdy D47). Při výstavbě dálnice D1 v úseku Vyškov – Mořice vznikla u Vyškova dálniční křižovatka D1–R46.

Vyškov, obchvat: km 0,805 – 1,425 (0,620 km)

  • kategorie: R 22,5/100
  • zprovoznění: 30. 7. 1992

Vyškov – Pustiměř: km 1,425 – 4,232 (2,807 km)

  • kategorie: R 22,5/100
  • zprovoznění: 1989

Stavba byla vyprojektována tak, aby mohla v případě potřeby sloužit jako záložní vojenské letiště.

Pustiměř – Drysice: km 4,232 – 6,522 (2,290 km)

  • kategorie: R 22,5/100
  • zprovoznění: 1985

Drysice, obchvat: km 6,522 – 7,786 (1,264 km)

  • kategorie: R 22,5/100
  • výjezdy: Drysice (km 8)
  • zprovoznění: 1983

Drysice – Želeč: km 7,786 – 8,983 (1,197 km)

  • kategorie: S 22,0/100
  • zprovoznění: 1981

Želeč, obalovna: km 8,983 – 9,644 (0,661 km)

  • kategorie: S 22,5/100
  • zprovoznění: 1992

Želeč – Brodek u Prostějova: km 9,644 – 12,509 (2,865 km)

  • kategorie: S 21,5/100
  • výjezdy: Brodek u Prostějova (km 13)
  • zprovoznění: 1979

Brodek u Prostějova – Dobrochov: km 12,509 – 15,084 (2,575 km)

  • kategorie: S 21,5/100
  • zprovoznění: 1978

Dobrochov – Kelčice: km 15,084 – 16,244 (1,160 km)

  • kategorie: S 21,5/100
  • výjezdy: Kelčice: (km 17)
  • zprovoznění: 1977

Kelčice – Žešov: km 16,244 – 18,733 (2,489 km)

  • kategorie: S 21,5/100
  • zprovoznění: 1976

Žešov, obchvat: km 18,733 – 20,800 (2,067 km)

  • kategorie: S 21,5/100
  • výjezdy: Prostějov-jih (km 21)
  • zprovoznění: 1976

Prostějov, obchvat – jih: km 20,800 – 23,591 (2,791 km)

  • kategorie: S 21,5/100
  • zprovoznění: 1989

Prostějov, obchvat – estakáda: km 23,591 – 25,951 (2,360 km)

  • kategorie: S 21,5/100
  • výjezdy: Prostějov-střed (km 24), Prostějov-sever (km 27)
  • zprovoznění: 1989

Stavba zahrnuje i 170 m dlouhý most a 794 m dlouhou estakádu Haná.

Držovice, obchvat: km 25,951 – 29,126 (3,175 km)

  • kategorie: S 21,5/100
  • zprovoznění: 1983

Držovice – Olšany: km 29,126 – 30,659 (1,533 km)

  • kategorie: S 21,5/100
  • zprovoznění: 1977

Olšany – hr. okr. Prostějov/Olomouc: km 30,659 – 34,010 (3,351 km)

  • kategorie: S 21,5/100
  • výjezdy: Olšany (km 33)
  • zprovoznění: 1975

hr. okr. Prostějov/Olomouc – Olomouc: km 34,010 – 36,496 (2,486 km)

  • kategorie: S 20,5/100
  • výjezdy: Nedvězí (km 37)
  • zprovoznění: 1974

Délka stavby před výstavbou jihovýchodního obchvatu Olomouce (Slavonín – Přáslavice) činila 3,6 km.


© 2002 – 2014 ceskedalnice.cz

info@ceskedalnice.cz | Poslední změna stránky: 01.12.2012 | RSS Novinky

Obsah stránek ceskedalnice.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.